Summa sidvisningar

söndag 4 mars 2012

Budget köksrenovering i kedjehus

När vi sålt vårt fina hus hösten 2010 så blev det lite gruff om inflyttningsdatumet och det slutade med att vi fick ge oss och släppa vårt hus tidigare än vad det var tänkt. Vi impuls-köpte då ett kedjehus, L-format med totalt platt tak. Hur som helst så var köket relativt nyrenoverat... men vänta nu, helt omålade och obehandlade köksluckor i gran? Jag planerade och ritade och funderade. Först skulle jag byta ut hela köket mot ett IKEAkök, men jag ångrade mig och tänkte jag provar att måla köket med lackfärg. Först kvistlack, sen ett lager med grundfärg och tre (!) lager med lackfärg... jag hade arbete kan jag lova! Dessutom jobbade vi mot en deadline vilket gjorde att jag målade till ca 3 på natten, sov, lämnade barnen 8.30, tillbaka hem och måla till 11.30, åkte till jobbet, jobbade till 21.00, målade från 22.00. Ja, det var mitt liv i ca 2 månader. 

Obs! Dessa bilder är extremt mörka, precis som min period i huset var. Jag ska se om jag kan skaka fram några bättre bilder framöver. Men du förstår säkert att skillnaden blev ca 200000 kr i köpeskilling bara genom att måla luckorna, som kostade mig ca 1500 kr och i och för sig blod, svett och tårar (ok jag överdrev om den första och sista, inget blod och inga tårar, bara svett!! :))

Före målning



Efter målning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar