Summa sidvisningar

söndag 18 mars 2012

Visningar

Idag har vi tränat lite på att gå på visning, vi ska sälja huset, som jag nämnt tidigare.

Så här gick det:

Visning 1; Hus på sjötomt, vi var förbi i går och spanade lite på huset och tomten framför allt. Väldigt mysigt läge, fina hus i området och ett pris inom vår budget. Väldigt rörigt på tomten (jag underdriver här, det var förskräckligt!!), huset såg ändå ok ut från utsidan. Enligt bilder på hemnet så ska detta hus var fix-bart, enligt verkligheten... NÄ! Det var fruktansvärt och det går INTE att fixa, det innebär alltså att om vi skulle köpa det skulle vi behöva bygga och då är vår budget förbi för länge sen. Inte ens sjöläget kändes lockande efter att ha varit inne i huset...

Visning 2; skulle vi egentligen inte på, men jag kände mig nedslagen efter att ha varit inne i det hus som jag redan mentalt köpt och sen blivit helt nockad. Så vi gled i väg för att kika på ett rosa (!) hus. Det var superfint!! Skulle passa oss mycket mycket väl! Ligger i och för sig precis bredvid en skola, men det känns ok. Det var ett mycket väl omhändertaget och älskat hus. Hade vi redan sålt så hade vi nog varit med och lagt ett bud. :)

Ska bli spännande med vår egen visning som närmar sig, hoppas jag. Idag var vår granne här och kikade på att sätta lite mosaik på den höjda bardisken. Det fanns en skillnad på en cm från den ena sidan till den andra. Han trodde ändå att han kunde fixa det... Vi får se. Målaren kommer i veckan och en kompis till C kommer på onsdag för att bära lite skräp ner till garaget. Sen då? Dags för fotografering och sen visning, 15/4 kanske?

Läste en blogg idag om en tjej som precis fått tvilling flickor, de har byggt ett hus på Lidingö med havsutsikt... för att kunna nå dit så krävdes det 8 flyttar på 5 år och plånboken är (som hon skriver) lövtunn. Jag förstår henne precis! Det tär på ekonomin att lyckas ta sig fram på detta sätt, men det är värt det, tror jag. Kul att läsa om henne som nått sitt mål - boendemässigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar